Elbruz Batı (5642 m.) ve Doğu (5621 m.) Zirveleri (Çift Zirve Faaliyeti)

21 Haziran 27 Haziran 2017

Elbruz yaz çift zirve faaliyetimiz Kerem Ayhan liderliğinde Sema Yıldızel, Oral Çağlar, Şeref Arıca ve Levent Altundaş tarafından gerçekleştirilmiştir. Kulübümüz tarihinde ilk kez Elbruz’un her 2 zirvesi de aynı gün içinde çıkılmıştır.

21 Haziran akşamı İzmir Adnan Menderes Havalimanından hareket ettik. Sabiha Gökçen aktarmalı uçağımız Mineral Vody kasabasına 22 Haziran sabahı saat 03:30’da indi. Mineral-Vody Havaalanı oldukça genişletilmiş ve önceki yıllara göre modern bir görünüme kavuşmuş. Tahminimizden çok daha kısa sürede vize işlemleri bitti. Bizi bekleyen otelden gönderilmiş şöförü bir iki telefon konuşmasından sonra bulduk. Mineral Vody-Terskol arası yaklaşık 3 saat sürüyor. Sabah 06:30’da Laguna Otel’e vardık. Dinlenmeye çekildik Saat 10:00’da harekete geçtik taksi tutup Azau Bölgesindeki telesiyejlerin olduğu yere  (2450 m.) çıktık. Yeni telesiyej 1150 ruble (1 $=59 Rb.) ile Garabashi’nin üst istasyonuna 3850 m.’ye kadar çıkarıyor ve indiriyor. Eski telesiyej ile Mir’e (3447 m.) kadar çıkış iniş ise 500 Rb. Zamanımız kısıtlı olduğu için yeni olan ile hareket ettik. 3850 m’de saat 13:00’da inerek. Buradan yukarı aklimitizasyon çıkışına başladık. Tüm ekip 4250 m’ye saat 15:10 itibariye ulaştı bazı kamp malzemelerimizi buraya sakladık. İnişe geçtik. Saat 16:00’da kapanan Garabashi telesiyejine yetiştik Geceyi otelde geçirdik.

Ertesi sabah amacımız 4250 m’de sakladığımız yüklerimizi de alarak kampımızı 4670 m civarlarına kurmaktı. Tüm kamp malzemesini aldık, sabah kahvaltısını Azau’da yaptık. Yine yeni telesiyeji kullandık. Bu kez dünkü çıktığımız yolu daha ağır yüklerle çıktık. Saat 15:00 itibariyle 4250 m’ye vardık. Havanın rüzgarlı olmasından dolayı 4670 m’deki Porstakov kampından vazgeçerek kampımızı 4250 m.’ye attık. Levent ve Şeref bir çadırda. Ben (Kerem), Oral ve Sema diğer çadırda kalıyoruz.

24-Haziran Sabah’ı aklimitizasyon çıkışı için tüm ekip 4250’den saat 9:40 itibariyle hareket etti. Ben ve Şeref 5000 m’ye kadar çıktık. Diğer arkadaşlar 4800 m’den döndüler. Rüzgâr soğuk ve sertti. Aklimitizasyon çıkışından sonra otele döndük. Azau’da öğle yemeği olarak şaşlık yedik.

Aklimitizasyon çıkışından sonra Levent, Oral ve Sema kendilerini 4800 m’ye taşıyacak paletli araç tutmaya karar verdiler. Paletli i bir araç ile anlaşmaya adam başı 2000 ruble ile varıldı. Akşam yemeğini Abdülhalim’in yeri olan Kurol kafede yedik. Abdülhalim’e yeni dağ rotaları sorduk. Geceyi Laguna otelde geçirdik. Ertesi gün 25-Haziran-2016’da kahvaltı öğlen yemeği derken Azau’da biraz fazla zaman kaybettik ve biraz geç kaldık. Eski Telesiyeji kullandık. Telesiyej duraklar arasında çok bekledi. Saat 16:05’de Mir İstasyonuna (3447 m) 500 rubleye vardık ancak buradan yeni telesiyeje biniş saati geçtiği için çalışmakta olan yeni telesiyeje bizi almadılar. Bu yüzden 3447 m’den hafif yükle yürümeye başladık. 4250’m’ye ulaşmak sporcular için 2 saat ile 3 saat 10 dk arasında değişkenlik gösterdi. Herkes kendi performansından memnundu. Yeni telesiyeje binemememiz başta olumsuz görünse de sonradan moralimizin yükselmesine sebep olmuştu.

26-Haziran-2017 saat 4’te Ben ve Şeref Arıca 4250 m.’den çıkışa başladık. Ekibin diğer üyeleri de 4800m’ye paletli araç ile saat 4’te hareket gittiler. Önde giden ekibin rehberliğini rotayı bilen Oral Çağlar yapıyordu. Rota da hava iyi olduğu için 50 den fazla dağcı da vardı. Çıkış aynı zamanda daha sonraki çıkışlar için hazırlık niteliği de taşıyordu. İDADİK Ekibi içinde herkesin birbirinden farklı performansları vardı. Hem herkesin kendi performansını görebilmesi için hem de çift zirveyi gerçekleştirebilmek için farklı yerlerden çıkışa başlamaları kanımca iyi olmuştur. 5200 m civarında Kerem Şeref ve Sema bir araya geldiler.  Sema Yıldızel kendi temposunda güvenli ve emin şekilde ilerlemekteydi. 5450 m’de tekrar görüşme kararı alındı.  Oral Çağlar ve Levent Altundaş ile de 5450 m.’deki boyunda görüştüm. Oral ile Levent çok zaman kaybetmeden zirve için yola çıktılar. Ben ve Şeref Sema’yı bekledik. Sema gelince Doğu zirvesine gelmeme kararını verdi. Sema dinlenirken 2. Zirve için geç olmaması için Ben ve Şeref Batı zirve için yola çıktık. Ekibin Sema Yıldızel hariç üyeleri zirvenin hemen altında toplandık. Hep beraber zirve yaptık 10:20. Bir saat kadar zirvede zaman geçirdik. Yine 2. Zirve için geç olmaması için dönüşe geçtik. Sema’ya rastladık. 30 dk. kadar yolu vardı. Zirve yapmak istediğini söyledi. Durumu da gayet iyiydi. Rota’da başka dağcılar olduğu ve doğu zirvesi çıkışından da batı rotasının büyük bölümünün gözlenebilir olmasından ve tecrübesinden dolayı devam etmesine olumlu baktım. Daha önce de bu şekilde bir olasılığı planlamıştık. Saat 12:00’ye gelmeden tekrar 5420 m’ye kadar iniş gerçekleştiriyoruz Ancak boyunda bu sefer çok sıcak var. Biraz dinlendikten sonra 12:25’te 2. Zirve için hareket ediyoruz. 14:25 ile 15:05 arasında 4 ekip üyesi aralıklar ile Doğu Zirvesi’ne  (5621 m) varıyoruz. Hepimiz çok mutluyuz. Kendimiz ve kulübümüz adına ilk kez aynı günde her 2 zirveyi de yaptık. Dönüşe geçiyoruz Sema Yıldızel  Batı Zirvesini (5642 m) saat 12:00 civarında yaptıktan sonra kampa dönen ilk kişi olmuştu. Hepimiz 17:15 itibariyle 4250 m’deki kamptayız.

27-Haziran-2017 Sabah’ı toplanıp iniyoruz.  Yeni telesiyej ’deki görevliye 2 gün önce geç kalıp bilet alamadığımızı bizi şimdi indirmesini ve varınca bilet alacağımızı söylüyoruz. O da birilerini arayıp kabul ediyor. Mir’de ödeme yapıyoruz adam başı 200 ruble. Aşağı inip et şiş  (Şaşlık) yiyerek kendimizi ödüllendiriyoruz. Mutlu bir andı hepimiz için.

Ayın 28’sini dinlenerek geçiriyoruz. Plana göre akşam Sema’yı Türkiye’ye uğurladık. Nalçik’ten gidecekti. Ayın 29’unda sabah ITKOL için yola çıktık. Saat 05:40.

Tüm ekip arkadaşlarım gerek dağda gerekse dağ dışında faaliyetin güzel ve güvenli geçmesi için ellerinden geleni yaptılar.  Faaliyetin başarıya ulaşmasındaki katkılarından dolayı tüm ekip arkadaşlarıma şahsım ve kulübüm adına teşekkür ederim.

Yazan : Kerem Ayhan

(Faaliyetin ayrıntılı raporuna Dağcılık sekmesindeki Raporlar kısmından ulaşabilirsiniz.)

ekip aklimitizasyonda ekip aklimitizasyonda
doğu zirve doğu zirve
sema batı zirvesinde sema batı zirvesinde