İran - Alamkuh Zirve (4850 m) Çıkışı 14-16/07/2017

2017 yılında Khan Tengri’ye hazırlanma aşamasında yapılacak Demavend çıkışına Alam-Kuh çıkışını da eklemeye karar verdik.  Faaliyete Kerem Ayhan, Hümeyra Yıkılmaz, Şeref Arıca ve konuk sporcu M. Serkan Kıranyaz katılmışlardır. Adnan Menderes Havalimanından 14-07-2017’de saat 17:05 civarında ayrıldık. İstanbul aktarmadan sonra 15-07-2017’de sabah saat 03:20’de Tahran İmam-Khomeni Havaalanında olduk. Burada bizi Reza bekliyordu. Reza’nın yanında 2 arkadaşı vardı.  Reza’nın ayarladığı arabada şoförle birlikte 8 kişiydik.  Alamkuh’a gidilecek kasabaya gitmeden önce saat 8 sularında bir yerde kahvaltı yaptık. 09:30’da tekrar yola koyulduk. Saat 10:30 civarı Alamkuh’için 4 çeker bir araca binilecek dere kenarında stabilize bir yolda durduk. Burada eşyalarımızı ayarladık. 1 saat kadar hazırlanma sürdü. 11:30 civarında çıkış 4 çeker araç ile başladı. Çıkış 1 saat 10 dk kadar sürdü ve katır yükleme noktasında indik (3240 m.).  Hava nemli idi gidiş için hazırlanırken yağmur bastırdı. Biraz bekledik saat 17:00’a kadar yağmurun sürmesiyle o günkü planımız olan 3700 m’deki kampa çıkışımızı iptal ettik. Ertesi gün direk yüksüz zirve denemeye karar verdik.  3240 m’deki kampımızda su var.  Ben Hümeyra ile kaldım. Şeref tek,  Reza ve diğer 2 İranlı arkadaş beraber kaldılar. Serkan ise aşağıda katırcının çadırında kaldı.

16-07-2017 saat 02:30’da çıkışa başladık. Reza Serkan’ı almak için 10 m irtifa olarak aşağı indi. Bu yüzden biraz geride kaldı. Bu yüzden yolda biraz önde gittim. Arada sırada yolu bilemediğimizden yanlış yollara girdik. Belli bir noktada da hava karanlık olduğundan kampın yolunu çıkaramadığımız dan Reza’yı beklemek durumunda kaldık.  05:00’da 3700 m.’deki kamp yerine toplu halde ulaştık.   Kısa bir moladan sonra Reza’ya yolu danıştıktan sonra tempolıu bir şekilde yola çıktık. 4400 metrelerde adını bizim bilmediğimiz fakat Reza’nın ve İranlıların bildiği ek bir zirveye’de ben ve 2 İranlı arkadaş (Şafak ve Azad) Alam Kuh yolundan saparak çıktık. Buradan sonra yolu çıkaramadık. Başka bir İranlı grup GPS kullanarak ilerliyorlardı bir noktada bizim alt bölgemizden geçtiler.  Bir kılçık geçiliyor ve bir sırt hattına ulaşılıyor. Sırt hattının başlangıcındaki küçük düzlükte bu grup mola verdi.  Bizde buraya kadar gidip mola verdik. Reza’yı beklemeye koyulduk. Reza bizi geliş yolunda arkadan görüp telsiz bağlantısı kurarak yolu tekrar tarif etti. Sırt hattını takip edip önümüzdeki zirvelerin altından geçip bize göre solda olan zirveye gitmemiz gerektiğini hem Reza’nın telsiz bağlantısından hem de mola vermekte olan İranlı gruptan öğrendik. Şeref’te bu arada mola yerine geldi buradan saat 08:10’da ayrıldık 4500 m. Saat 09:00’da da Alam Kuh zirveye Ben, Şeref, Şafak ve Azad vardık.  Zirve’de kumanyalarımızı yedik. Hümeyra 45 dk. sonra geldi. Biraz daha bekledik ancak sis basmaya başladı. Reza telsiz bağlantısı kurarak çıkışın tehlikeli olabileceğini söyledi ve 4700 m’den dönme kararı aldı. Serkan ise 4650’deydi, onu da geri dönerken ikna etti ve bize de geldiğimiz noktadan dönmek kaldı (Saat 10:20).  3700 m’deki kampa vardığımızda saat (12:10) bir dikkatsizlik sonucu ayağımı burktum. Ayağımı hemen buz kadar soğuk suya soktum.  Bundan sonra ayağımı sardık ve çok dikkatli indim. Aşağı inerken yer yer kar ile soğuk kompreste yaptık. Hümeyra ve Reza benim arkamdan gelerek ayağımın kötüleşmesi durumda yardım etmek için kendilerini hazır vaziyette tuttular. Yağış altında 3240 m’deki başlangıç noktasına vardığımız da saat 14:45 oldu. Ayak acımasına rağmen şişme yapmadı. Artık son durumu yarın belli olacaktı. Arabaya saat 17:00’de gelmesini söylemiştik. Çaresiz onun gelmesini bekledik, toparlanma işini oldukça ağırdan aldık.  Yağış altında katırcının geniş çadırında beklerken araba geldi. Yağmur biraz dindiğinde yola çıktık. Neyse ki aşağı inerken çok yağış almadık. Saat 19:05 itibariyle araç değiştirip normal yol aracımıza bindik. Buradan sonra saat 20:00’da bir lokantaya girerek akşam yemeğimizi yedik ve 21:10 itibariyle bir sonraki hedefimiz olan Demevand için Reyna’ya yola koyulduk.

Alam Kuh’un olduğu bölge çok iyi ağaçlık ve yeşillik bir bölge, Hazar denizinden yağış alan bir dağ bu yüzden her mevsim yağış beklemek mümkün.  Tüm dağcı arkadaşlara tavsiye ederim.

Faaliyet sonunda;

Kerem Ayhan Zirve 4850 m.

Şeref Arıca Zirve 4850 m.

Hümeyra Yıkılmaz Zirve 4850 m.

M. Serkan Kıranyaz 4650 m’den sis basması nedeniyle dönüş

(Faaliyetin ayrıntılı raporuna Dağcılık sekmesindeki Raporlar kısmından ulaşabilirsiniz.)